wym-1712647764430

ПЛАН ЗАХОДІВ

САМБІРСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №1 ІМЕНІ Т.Г. ШЕВЧЕНКА

СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ

БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Затверджую

директор середньої школи №1

ім. Т.Г.Шевченка м. Самбора

_______ Глинянський М.В.

ПЛАН ЗАХОДІВ

Середньої школи №1 імені Т.Г. Шевченка

СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ

БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

на 2022/2023 навчальний рік


з/п

ЗАХОДИ

Відповідальні за проведення

Термін виконання

1.

Профілактичні бесіди з учнями школи на тему: «Усі ми рівні перед законом»

Вчителі правознавства

Листопад

2.

День правової культури «Право на безпечне дитинство»

Вчителі правознавства

10 грудня

3.

Анкета «Протидія булінгу»

Соціальний педагог

4-9 класи

4.

Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 №2657-8

Класні керівники

1-9-х класів,

Практичний психолог

Згідно з графіком проведення зборів

5.

Довести до відома працівників школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування ).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Голова м/о класних керівників, соціальний педагог

Жовтень

6.

Довести до відома учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування ).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу(цькування)у закладі освіти

Класні керівники

1-9-х класів

Упродовж року

7.

Довести до відома батьків учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування ).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу(цькування)у закладі освіти


класні керівники

1-9-х класів

Упродовж року

8.

Забезпечити на веб сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів:

1. Правила поведінки , права та обов’язки учнів школи

2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2021-2022 навчальний рік

3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу(цькування)

4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Практичний психолог. Соціальний педагог

Упродовж року

9.

Забезпечення інформацією сайту школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657- 8 та позакласних стендів за тематикою « У нас тільки ТАК!»

Заступник директора, педагог-організатор,
кл. кер. 1-9 кл.

Упродовж року

10.

Обговорення з батьками питання профілактики усіх видів насильства під час війни (онлайн бесіди)

Заступник директора з НВР

Жовтень

11.

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директору

Соціальний педагог

Практичний психолог

Упродовж року

12.

Інформування учнів та їхніх батьків про те, куди можна звернутися , якщо ви зазнали насильства ( Гарячі лінії)

13.

Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення.

Директор школи

Лютий

14.

Залучати педагогів школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу( цькування) у школі

Соціальний педагог

Березень

15.

Соціально-педагогічна консультація «Відповідальність підлітків за жорстоке ставлення один до одного . Профілактика булінгу».

Заступник директора з НВР

Упродовж року

16.

Диспут «Кримінальна відповідальність за булінг»

Соціальний педагог

Січень

17.

Анкета «Протидія булінгу»

Соціальний педагог

Січень

18.

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Практичний психолог.

Лютий

Директор Глинянський М.В./Files/images/na_sayt_dok/20211216_125320.jpg

Затверджую

директор середньої школи №1

ім. Т.Г.Шевченка м. Самбора

__________ Глинянський М.В

ПЛАН ЗАХОДІВ

Середньої школи №1 імені Т.Г. Шевченка

СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ

БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

на 2021/2022 навчальний рік


з/п

ЗАХОДИ

Відповідальні за проведення

Термін виконання

1.

Підготовка анкет та тестів для проведення діагностик «Цькування у школі», «Протидія булінгу»

Соціальний педагог

Упродовж року

2.

Анкетування за методикою «Агресивна поведінка» (за Є.Ільїним та П. Ковальовим)

Соціальний педагог. Практичний психолог

Листопад

3.

Анкета «Протидія булінгу»

Соціальний педагог

4-9 класи

4.

Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 №2657-8

Класні керівники

1-9-х класів,

Практичний психолог

Згідно з графіком проведення зборів

5.

Довести до відома працівників школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування ).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Голова м/о класних керівників, соціальний педагог

Жовтень

6.

Довести до відома учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування ).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу(цькування)у закладі освіти

Класні керівники

1-9-х класів

Упродовж року

7.

Довести до відома батьків учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування ).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу(цькування)у закладі освіти


класні керівники

1-9-х класів

Упродовж року

8.

Забезпечити на веб сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів:

1. Правила поведінки , права та обов’язки учнів школи

2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2021-2022 навчальний рік

3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу(цькування)

4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Практичний психолог. Соціальний педагог

Упродовж року

9.

Забезпечення інформацією сайту школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657- 8 та позакласних стендів за тематикою « У нас тільки ТАК!»

Заступник директора, педагог-організатор,
кл. кер. 1-9 кл.

Упродовж року

10.

Перевірка приміщень , території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)

Соціальний педагог. Практичний психолог.

Упродовж року

11.

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директору

Соціальний педагог

Упродовж року

12.

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на батьківських зборах

Практичний психолог. Соціальний педагог

Упродовж року

13.

Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення.

Директор школи

Лютий

14.

Залучати педагогів школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу( цькування) у школі

Соціальний педагог

Березень

15.

Соціально-педагогічна консультація «Відповідальність підлітків за жорстоке ставлення один до одного . Профілактика булінгу».

Заступник директора з НВР

Упродовж року

16.

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

Практичний психолог, соціальний педагог

Листопад

17.

Диспут «Кримінальна відповідальність за булінг»

Соціальний педагог

Січень

18.

Анкета «Протидія булінгу»

Соціальний педагог

Січень

19.

Підготовка до тренінгових занять « Що робити , коли тебе ображають» , «Шкільному булінгу скажемо- НІ»

Практичний психолог. Соціальний педагог

Упродовж року

20.

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Практичний психолог.

Лютий

21.

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

Класні керівники

Березень

Директор Глинянський М.В.

Україна

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ

САМБІРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

СЕРЕДНЯ ШКОЛА №1 ім.Т.Г.ШЕВЧЕНКА

вул.Івана Франка, 15, м.Самбір, 81400,

e-mail: Shkola1sambir@ukr.net Код ЄДРПОУ 22394608

НАКАЗ

01 вересня 2021р м. Самбір №145

Про створення безпечного освітнього середовища

та протидії проявам булінгу (цькуванню)

Відповідно до Конвенції ООН «Про права дитини», законів України «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», наказу Міністерства освіти і науки України від 01.02.2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми», плану заходів Міністерства освіти і науки України з виконання Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 03.03.2016 № 214, закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. №2657 -VІІІ, листа Міністерства освіти і науки України від 29.01.2019 №1/11-881 Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 №2657-VIII”, листа Міністерства освіти і науки України від27.06.2019 № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» та з метою активізації спільної роботи педагогів, батьків, учнів та представників громадськості щодо впровадження в закладах загальної середньої освіти заходів спрямованих на запобігання та протидію цькуванню (булінгу), вироблення порядку реагування на випадки цькуванню (булінгу) в закладах загальної середньої освіти, навчання усіх учасників освітнього процесу протидії цькуванню (булінгу)

НАКАЗУЮ:

1. Розробити та затвердити Кодекс безпечного освітнього середовища.(Додаток1).

2. Затвердити:

2.1. Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькуванню) в закладі (Додаток 2).

2.2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі (Додаток 3)

2.3. Зразок заяви про випадки булінгу (цькування) (Додаток 4).

2.4. Форму Журналу реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування)(Додаток 5).

2.5. Форму Журналу реєстрації рішень комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) (Додаток 6).

3. Соціальному педагогу Гілевич Т та практичному психологу Павлішевській М. Б. довести до відома педагогічних працівників, учнів та їх батьків інформацію про види, причини, ознаки, наслідки булінгу, рекомендації з профілактики та втручання.

4. Заступнику директора з виховної роботи Буряк Н.Б.

4.1. Забезпечити виконання завдань плану заходів щодо протидії булінгу та насильству «Стоп булінг!».

4.2. Провести обговорення результатів організації безпечного освітнього середовища на нарадах при директорові, педагогічних радах.

5.Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор М.Глинянський

СТОП БУЛІНГ!

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО БУЛІНГ?

Однією з найбільш актуальних проблем на сьогодні є цькування (булінг) серед дітей. Прийняття 18 грудня 2018 року Верховною Радою України Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (законопроект № 8584) несе за собою ряд змін у вирішенні вищеназваної проблеми. Так, нарешті законодавчо визначено поняття булінг, внесено зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення України та ряду Законів України.

Поняття «булінг»

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві. У тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

— систематичність (повторюваність) діяння;

— наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

— дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

§Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

§Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

§Гаряча лінія питань запобігання насильству 116 123, 0 800 500 335;

§Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

§Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;

§Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

§Національна поліція України 102.

Як виглядає механізм з протидії цькуванню у

середній школі №1 імені Т.Г.Шевченка

1. Якщо дитина стала свідком булінгу в школі, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпосередньо директору.

2. Дитина може звернутись на гарячу лінію з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до служби з питань сім’ї, дітей та молоді Самбірської РДА; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.

3. Усі контактні номери розміщені на інформаційній дошці, а також на сайті школи.

Адміністративна відповідальність за булінг

Відтепер такі дії вважаються правопорушенням і тягнуть за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (наразі це – 850-1700 грн.) або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин. Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 1700-3400 грн. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Слід зазначити, що за правопорушення дітей до 16 років несуть відповідальність їхні батьки. За свої дії громадяни від 16 років несуть відповідальність особисто. Також передбачено і відповідальність за приховування випадків булінгу, а це 850-1700 грн. або виправні роботи до 1 місяця з відрахуванням 20% заробітку.

Як має поводитись працівник школи у разі виявлення булінгу

1. Якщо педагог або інший працівник школи став свідком булінгу, він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

2. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує директора школи у письмовій формі про випадок булінгу.

3. Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує всі обставини цькування. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії.

4. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то очільник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та службу у справах дітей. До складу такої комісії можуть входити педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера», керівник закладу та інші зацікавлені особи.

5. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України. Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

Такий механізм діє не лише для захисту дітей від цькування, а й для протидії булінгу над усіма учасниками освітнього процесу, зокрема освітянами та батьками.

Права та обов’язки учнів (здобувачів освіти)

У закладах освіти мають захищати дітей під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, булінгу (цькування), приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам.

На отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг матимуть право:

— особи, які постраждала від булінгу (цькування),

— особи, які стали свідком боулінгу,

— особи, які вчинили булінг (цькування).

При цьому здобувачі освіти зокрема зобов’язані:

— поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

— відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

— повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно них, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Права та обов’язки освітян

Вони також мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

Також працівники школи зобов’язані уважно ставитись до всіх випадків булінгу, повідомляти про них, уважно розглядати заяви, забезпечувати вжиття заходів щодо протидії булінгу, розробляти плани, публікувати їх на сайті і вчасно інформувати органи Національної поліції та службу у справах дітей про випадки булінгу. В іншому випадку передбачена адміністративна відповідальність за приховування таких ситуацій.

Керівник закладу освіти має забезпечувати створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), він також:

— розглядатиме заяви про випадки булінгу (цькування): здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;

— скликатиме засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживатиме відповідних заходів реагування;

— забезпечуватиме виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Звертайте увагу на поведінку та настрій своїх дітей, їх фізичний та психічний стан. Можливо, ваша підтримка — це найперше, чого дитина потребує. Якщо ви виявили проблему, пов’язану з булінгом (вашу дитину б’ють чи ображають у школі)звертайтесь:

— з заявою до поліції та закладів охорони здоров’я з фіксацією побоїв,

— до директора школи (письмово).

Отже, при вчиненні подібних дій стосовно вашої дитини варто обов’язково фіксувати побої і звертатись до поліції за номером 102. Після того, як дитину визнають потерпілою, звертайтесь за призначенням адвоката, гарантованого державою, до найближчого центру/бюро правової допомоги:

Кожна дитина або її законний представник мають право звернутись і отримати безоплатну консультацію юриста. У разі потреби представляти інтереси в суді — усі без виключення діти мають право на призначення адвоката (юриста) за рахунок держави.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БАТЬКІВ

Запам’ятайте самі та навчіть свою дитину про відповідальність за заподіяння шкоди іншій особі. До адміністративної відповідальності притягуються з 16 років, а до того відповідальність за вчинки дітей несуть їхні батьки.

- Булінг – штраф 850-3400 грн., громадські роботи від 40 до 100 год. (ст.173-4 КУпАП).

- Викрадення чужого майна (крадіжки, шахрайство)— штраф, виправні роботи до 1 міс., адмінарешт — 5-10 діб,

- Дрібне хуліганство (нецензурна лайка в громадських місцях, образливе чіпляння до громадян та інші подібні дії) — штраф, громадські роботи, виправні роботи, адміністративний арешт до 15 діб (ст. 173 КУпАП).

Ухиляння батьків від виконання обов’язків стосовно виховання дітей теж тягне за собою адміністративну відповідальність, адже відповідно до ст. 50 Сімейного кодексу України, батьки зобов’язані: виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей.

Нормами цього закону не передбачається внесення змін до Кримінального кодексу України стосовно запровадження кримінальної відповідальності за скоєння правопорушень, пов’язаних з булінгом (цькуванням), оскільки скоєння правопорушником при вчиненні булінгу (цькування) інших дій, кваліфікуються відповідними статтями Кримінального кодексу України, зокрема – заподіяння тілесних ушкоджень різних видів тяжкості тощо. За такі дії з 16 років, а в окремих випадках з 14 років настає кримінальна відповідальність:

- Побої і мордування — штраф, громадські роботи на строк до 200 годин, виправні роботи — до 1 року, групове — обмеження/позбавлення волі до 5 років (ст. 126 Криімнального кодексу України).

- Погроза вбивством, якщо були реальні підстави побоюватися здійснення цієї погрози — арешт на строк до 6 місяців або обмеженням волі на строк до 2 років (ст. 129 ККУ).

- Хуліганство— штраф, арешт на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до 5 років.

- Умисне легке тілесне ушкодження — штраф, громадські роботи на строк до 200 годин, виправні роботами на строк до одного року (ст. 125 ККУ).

Кiлькiсть переглядiв: 323