ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор середньої школи №1
ім. Т.Г.Шевченка м.Самбора
_______ Михайло Глинянський
Наказ № __ від ________ 2021 р.
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МЕТОДИЧНІ ОБ’ЄДНАННЯ
СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ №1
ІМ. Т.Г.ШЕВЧЕНКА М.САМБОРА
Загальні положення
Методичне об'єднання (далі МО) є основним структурним підрозділом методичної служби середньої школи №1 ім. Т.Г.Шевченка м.Самбора (далі СШ №1), що здійснює проведення навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної і позакласної роботи з одного або декількох споріднених навчальних предметів.
Методичне об'єднання організовується за наявності не менше п'яти вчителів з одного предмету або з однієї освітньої галузі.
В СШ №1 можуть також створюватися методичні об'єднання вихователів, класних керівників, асистентів вчителя тощо.
Кількість методичних об'єднань визначається виходячи з необхідності комплексного вирішення поставлених перед СШ №1 задач і встановлюється наказом директора школи.
Методичні об'єднання створюються, реорганізуються і ліквідуються директором школи за поданням заступника директора з НВР.
Методичні об'єднання безпосередньо підпорядковуються заступнику директора з НВР.
Методичні об'єднання в своїй діяльності керуються Конституцією і законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів, органів управління всіх рівнів з питань освіти і виховання, а також Статутом і правовими актами школи, наказами і розпорядженнями директора.
З питань внутрішнього порядку вони керуються правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, трудовими угодами (контрактами).
1. Задачі і напрями діяльності методичного об'єднання
1.1. Методичне об'єднання як структурний підрозділ СШ №1 створюється для:
- вдосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів методичного об'єднання з метою надання якісної базової і повної загальної середньої освіти;
- здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного забезпечення вчителів;
- вивчення, впровадження перспективного педагогічного досвіду;
- узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
- створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. здійснення керівництва творчою діяльністю учасників освітнього процесу;
- забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання здобувачів освіти;
- конкретне застосування загально-дидактичних, загальнопедагогічних, психологічних положень стосовно конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.
1.2. Основні форми роботи методичного об'єднання:
- круглі столи, наради і семінари з навчально-методичних питань, творчі звіти вчителів і т.п.;
- засідання методичних об'єднань з питань методики навчання (виховання) школярів;
- відкриті уроки і позакласні заходи;
- лекції, доповіді, повідомлення і дискусії з методики навчання і виховання;
- вивчення і реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду;
- проведення методичних тижнів;
- взаємовідвідування уроків;
- контроль за якістю проведення навчальних занять.
1.3. Основні напрями діяльності методичного об'єднання:
- аналіз результатів освітньої діяльності з предметів;
- участь в розробці варіативної частини навчальних планів, внесення пропозицій щодо мінімального об'єму і змісту навчальних курсів;
- підготовка і обговорення рукописів навчально-методичних і дидактичних матеріалів з предметів;
- проведення відкритих занять і відкритих позакласних заходів щодо предметів;
- обговорення доповідей з методики викладання, обговорення і затвердження календарно-тематичних планів;
- обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них;
- організація і проведення педагогічних експериментів по пошуку і упровадженню нових інформаційних технологій навчання;
- застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.;
- вдосконалення навчально-лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних мереж і їх програмного забезпечення);
- взаємовідвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між вчителями різних методичних об'єднань з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів;
- спільні засідання із іншими МО в цілях обміну досвідом роботи;
- вивчення досвіду роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом з цієї роботи;
- вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими вчителями;
- розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань.
2. Робота методичних об'єднань
Очолює методичне об'єднання голова, що призначається директором школи з числа найдосвідченіших педагогів за узгодженням з членами методичного об'єднання.
Робота методичного об'єднання проводиться відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік. План складається головою методичного об'єднання, узгоджується із заступником директора з НВР і затверджується директором школи.
Засідання методичного об'єднання 4-5 разів упродовж навчального року: Про час і місце проведення засідання голова методичного об'єднання зобов'язаний повідомити заступника директора школи з НВР.
При розгляді питань, що зачіпають тематику або інтереси інших методичних об'єднань, на засідання необхідно запрошувати їх голів (вчителів).
3. Документація методичного об'єднання
Для ефективної роботи в методичному об'єднанні можуть бути наступні документи:
1. Наказ про методичну роботу в школі
2. Положення про методичне об'єднання.
3. Функціональні обов'язки вчителів М/О.
4. Аналіз роботи за минулий рік.
5. Тема методичної роботи, її мета, пріоритетний напрями і задачі на новий навчальний рік.
6. План роботи М/О на поточний навчальний рік.
7. Банк даних про вчителів М/О: кількісний і якісний склад (вік, освіта, спеціальність, предмет, загальний стаж і педагогічний, кваліфікаційна категорія, нагороди, звання, що викладає, контактний телефон, електронна адреса тощо)
8. Відомості про теми самоосвіти вчителів М/О.
9. Графік проведення нарад, конференцій, семінарів, круглих столів, творчих звітів, ділових ігор і т.д. в М/О.
10. Перспективний план атестацій вчителів М/О.
11. Перспективний план підвищення кваліфікації вчителів М/О.
12. Графік проведення поточних контрольних робіт (вносять самі вчителі або голови методичних об'єднань. Мета: попередження перевантажень школярів – не більш однієї контрольної роботи в день).
13. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів вчителями М/О.
14. Адреси професійного досвіду М/О.
15. Відомості про професійні потреби вчителів М/О.
16. План проведення предметного тижня (якщо М/О проводить самостійно).
17. Програми (предметні, факультативів, гуртків).
18. Календарно-тематичне планування (по предмету, по індивідуальних, факультативних заняттях)
19. План роботи з молодими і новоприбулими фахівцями в М/О.
20. Звіти, інформаційні і аналітичні довідки, діагностика.
21. Протоколи засідань М/О.
4. Права методичного об'єднання
Методичне об'єднання має право:
- подавати пропозиції щодо поліпшення освітнього процесу в школі;
- звертатись за консультаціями з проблем навчання та навчальної діяльності здобувачів освіти до заступника директора школи НВР;
- ставити питання про заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності;
- готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;
- ставити питання про публікацію матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;
- рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи;
- висувати від методичного об'єднання вчителів для участі в конкурсах «Вчитель року» і «Класний керівник».
5. Контроль за діяльністю методичного об'єднання
Контроль за діяльністю методичного об'єднання здійснюється директором школи, його заступниками з навчально-виховної роботи та виховної роботи відповідно до річного плану роботи школи та плану методичної ради школи.
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
1. Конституція України;
2. Закон України «Про освіту»;
3. Закон України «Про повну загальну середню освіту»;
4. http://boryspil-school3.edukit.kiev.ua/metodichna_robota_u_zakladi/polozhennya_pro_metodichnu_radu/
5. http://zadnistr.school.org.ua/polozhennya-pro-metodichne-obednannya-08-56-58-19-12-2019/