/Files/images/na_sayt_dok/положення.jpg

ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор середньої школи №1

ім. Т.Г.Шевченка м.Самбора

_______ Михайло Глинянський

Наказ № __ від ________ 2021 р.


ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МЕТОДИЧНІ ОБ’ЄДНАННЯ

СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ №1

ІМ. Т.Г.ШЕВЧЕНКА М.САМБОРА

Загальні положення

Методичне об'єднання (далі МО) є основним структурним підрозділом методичної служби середньої школи №1 ім. Т.Г.Шевченка м.Самбора (далі СШ №1), що здійснює проведення навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної і позакласної роботи з одного або декількох споріднених навчальних предметів.

Методичне об'єднання організовується за наявності не менше п'яти вчителів з одного предмету або з однієї освітньої галузі.

В СШ №1 можуть також створюватися методичні об'єднання вихователів, класних керівників, асистентів вчителя тощо.

Кількість методичних об'єднань визначається виходячи з необхідності комплексного вирішення поставлених перед СШ №1 задач і встановлюється наказом директора школи.

Методичні об'єднання створюються, реорганізуються і ліквідуються директором школи за поданням заступника директора з НВР.

Методичні об'єднання безпосередньо підпорядковуються заступнику директора з НВР.

Методичні об'єднання в своїй діяльності керуються Конституцією і законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів, органів управління всіх рівнів з питань освіти і виховання, а також Статутом і правовими актами школи, наказами і розпорядженнями директора.

З питань внутрішнього порядку вони керуються правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, трудовими угодами (контрактами).

1. Задачі і напрями діяльності методичного об'єднання

1.1. Методичне об'єднання як структурний підрозділ СШ №1 створюється для:

- вдосконалення науково-тео­ретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів мето­дичного об'єднання з метою на­дання якісної базової і повної за­гальної середньої освіти;

- здійснення інформаційно-нормативного, методичного, пси­хологічного забезпечення вчителів;

- вивчення, впровадження пер­спективного педагогічного досвіду;

- узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;

- створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. здійснення керівництва творчою діяльністю учасників освітнього процесу;

- забезпечення засвоєння і впро­вадження найбільш ефективних технологій, методик і технік нав­чання та виховання здобувачів освіти;

- конкретне застосування загально-дидактичних, загальнопедагогічних, психологічних положень сто­совно конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.

1.2. Основні форми роботи методичного об'єднання:

- круглі столи, наради і семінари з навчально-методичних питань, творчі звіти вчителів і т.п.;

- засідання методичних об'єднань з питань методики навчання (виховання) школярів;

- відкриті уроки і позакласні заходи;

- лекції, доповіді, повідомлення і дискусії з методики навчання і виховання;

- вивчення і реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду;

- проведення методичних тижнів;

- взаємовідвідування уроків;

- контроль за якістю проведення навчальних занять.

1.3. Основні напрями діяльності методичного об'єднання:

- аналіз результатів освітньої діяльності з предметів;

- участь в розробці варіативної частини навчальних планів, внесення пропозицій щодо мінімального об'єму і змісту навчальних курсів;

- підготовка і обговорення рукописів навчально-методичних і дидактичних матеріалів з предметів;

- проведення відкритих занять і відкритих позакласних заходів щодо предметів;

- обговорення доповідей з методики викладання, обговорення і затвердження календарно-тематичних планів;

- обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них;

- організація і проведення педагогічних експериментів по пошуку і упровадженню нових інформаційних технологій навчання;

- застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.;

- вдосконалення навчально-лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних мереж і їх програмного забезпечення);

- взаємовідвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між вчителями різних методичних об'єднань з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів;

- спільні засідання із іншими МО в цілях обміну досвідом роботи;

- вивчення досвіду роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом з цієї роботи;

- вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими вчителями;

- розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань.

2. Робота методичних об'єднань

Очолює методичне об'єднання голова, що призначається директором школи з числа найдосвідченіших педагогів за узгодженням з членами методичного об'єднання.

Робота методичного об'єднання проводиться відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік. План складається головою методичного об'єднання, узгоджується із заступником директора з НВР і затверджується директором школи.

Засідання методичного об'єднання 4-5 разів упродовж навчального року: Про час і місце проведення засідання голова методичного об'єднання зобов'язаний повідомити заступника директора школи з НВР.

При розгляді питань, що зачіпають тематику або інтереси інших методичних об'єднань, на засідання необхідно запрошувати їх голів (вчителів).

3. Документація методичного об'єднання

Для ефективної роботи в методичному об'єднанні можуть бути наступні документи:

1. Наказ про методичну роботу в школі

2. Положення про методичне об'єднання.

3. Функціональні обов'язки вчителів М/О.

4. Аналіз роботи за минулий рік.

5. Тема методичної роботи, її мета, пріоритетний напрями і задачі на новий навчальний рік.

6. План роботи М/О на поточний навчальний рік.

7. Банк даних про вчителів М/О: кількісний і якісний склад (вік, освіта, спеціальність, предмет, загальний стаж і педагогічний, кваліфікаційна категорія, нагороди, звання, що викладає, контактний телефон, електронна адреса тощо)

8. Відомості про теми самоосвіти вчителів М/О.

9. Графік проведення нарад, конференцій, семінарів, круглих столів, творчих звітів, ділових ігор і т.д. в М/О.

10. Перспективний план атестацій вчителів М/О.

11. Перспективний план підвищення кваліфікації вчителів М/О.

12. Графік проведення поточних контрольних робіт (вносять самі вчителі або голови методичних об'єднань. Мета: попередження перевантажень школярів – не більш однієї контрольної роботи в день).

13. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів вчителями М/О.

14. Адреси професійного досвіду М/О.

15. Відомості про професійні потреби вчителів М/О.

16. План проведення предметного тижня (якщо М/О проводить самостійно).

17. Програми (предметні, факультативів, гуртків).

18. Календарно-тематичне планування (по предмету, по індивідуальних, факультативних заняттях)

19. План роботи з молодими і новоприбулими фахівцями в М/О.

20. Звіти, інформаційні і аналітичні довідки, діагностика.

21. Протоколи засідань М/О.

4. Права методичного об'єднання

Методичне об'єднання має право:

  • подавати пропозиції щодо по­ліпшення освітнього проце­су в школі;
  • звертатись за консультаціями з проблем навчання та на­вчальної діяльності здобувачів освіти до за­ступника директора школи НВР;
  • ставити питання про заохочен­ня своїх членів за успіхи в ро­боті, активну участь в інно­ваційній діяльності;
  • готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;
  • ставити питання про публіка­цію матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;
  • рекомендувати своїм учасни­кам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи;
  • висувати від методичного об'єднання вчителів для участі в конкурсах «Вчитель року» і «Класний керівник».

5. Контроль за діяльністю методичного об'єднання

Контроль за діяльністю методичного об'єднання здійснюється директором школи, його заступниками з навчально-виховної роботи та виховної роботи відповідно до річного плану роботи школи та плану методичної ради школи.

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

1. Конституція України;

2. Закон України «Про освіту»;

3. Закон України «Про повну загальну середню освіту»;

4. http://boryspil-school3.edukit.kiev.ua/metodichna_robota_u_zakladi/polozhennya_pro_metodichnu_radu/

5. http://zadnistr.school.org.ua/polozhennya-pro-metodichne-obednannya-08-56-58-19-12-2019/

Кiлькiсть переглядiв: 288